Kontoret kväver kreativiteten

Publicerad 2014-10-06

Anställda som får jobba på distans blir mer kreativa. Det visar en undersökning som Research Now har gjort.


Företag tjänar på att låta sina anställda jobba på distans, i synnerhet i fråga om kreativitet. Enligt en undersökning som Research Now har gjort på uppdrag från Sharp anser 50 procent av svenska anställda att de blir mer kreativa utanför kontoret.
    
Undersökningen, som riktats mot små och medelstora företag, visar att en majoritet av svenskarna gärna arbetar på andra platser än kontoret. De ökade kraven på flexibilitet ställer hela tiden nya krav på arbetsgivarna.
    
Framför allt är det behovet av att kunna komma åt företagsdokument och möjligheter att samarbeta online som efterfrågas.
    

Dela

Det Nya Arbetslivet

Teknik

Mobila människor

Guider och tips

Godkännande av cookies

För att ge dig en bättre upplevelse på våra webbplatser använder vi cookies på din enhet och sparar ditt IP-nummer. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Om du inte godkänner eller vill ha mer information kan du läsa mer här.