BP exporterar succén

Publicerad 2014-11-10

BP har förvandlat fotbollskunskap till exportvara.
Ett extremt framgångsrikt utbildningskoncept har digitaliserats för att utveckla svensk fotboll.


Europas största fotbollsklubb satsar på digital export. Med Digitala Fotbollsakademin har IF Brommapojkarna utvecklat en produkt som ska föra svensk fotboll framåt.
    
Bakom den interaktiva tjänsten, som grundar sig på ett med svenska mått mätt unikt framgångsrecept, står BP:s Felicia Björklund och Ola Larsson, tidigare chef för klubbens ungdomsakademi.
    
– Vi vill hjälpa fler att bli bättre. Föräldrar och outbildade tränare ska kunna hålla i en åldersadekvat träning baserad på erfarenhet från en klubb som är duktig på spelarutveckling, säger Ola Larsson.
    
Digitala Fotbollsakademin är ett nätbaserat utbildningskoncept som riktar sig till föreningar, tränare och spelare. Användaren får tillgång till 250 övningar och färdiga träningsprogram för olika åldrar.
    
Individens utveckling står hela tiden i fokus, precis som det gjort i BP:s framgångsrika koncept som fostrat 50 allsvenska spelare genom åren.
    
– För att svenska spelare ska kunna konkurrera med spelare får övriga Europa krävs fokus på individuell utveckling, säger Larsson.
    


    
Källa: Digitalafotbollsakademin.se

Dela

Det Nya Arbetslivet

Teknik

Mobila människor

Guider och tips