App kapade köerna

Publicerad 2014-11-06

Mobilappen kapade köerna och minskade trycket på personalen. En mobil tjänst gjorde den kritiserade myndigheten populär.


De långa telefonköerna är bara ett minne. Tack vare Mina sidor-appen lyckades Försäkringskassan förbättra tillgängligheten, reducera telefonköerna och öka populariteten.
    
Den senaste undersökningen som Försäkringskassan har gjort visar att allt fler är nöjda med sina kontakter med myndigheten. Kundernas betyg är betydligt högre än de var vid motsvarande undersökning 2013.
    
Webbplatsen "Mina sidor" och den tillhörande appen har fått riktigt höga betyg. En stor anledning tros vara att den digitala tjänsten gör det möjligt för kunderna att själva sköta kontakten med Försäkringskassan när det passar bäst.
    
På "Mina sidor" kan kunderna anmäla och få översikt av ärenden som VAB, bostadsbidrag och sjukpenning.
    


    
Källa: Försäkringskassan/Mobil.se

Dela

Det Nya Arbetslivet

Teknik

Mobila människor

Guider och tips

Godkännande av cookies

För att ge dig en bättre upplevelse på våra webbplatser använder vi cookies på din enhet och sparar ditt IP-nummer. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Om du inte godkänner eller vill ha mer information kan du läsa mer här.