Ny tjänst för serviceföretag

Publicerad 2015-01-21

Telia vill förenkla och effektivisera livet för tjänsteföretag. Med molntjänsten FielDo kan projekt skötas helt mobilt och kostnadseffektivt.


I en tid när allt fler företag väljer att använda sig av olika typer av molntjänster gör Telia en storsatsning som riktar sig mot små- och medelstora företag.
    
Med lanseringen av FielDo, en molnbaserad journaltjänst, vill man förenkla och effektivisera arbetet för service- och tjänsteföretag.
    
– FielDo kommer att förändra det sätt serviceföretag arbetar. Genom att effektivisera arbetet i fält och ge kunderna en mer transparent bild av vad som görs när, av vem och vad det kostar bidrar till att minska administrationstid, öka debiterbar arbetstid och förbättra kassaflödet,säger Marwan Semaan, vd på Redpoodle Systems AB som utvecklat tjänsten FielDo.
    
Den nya tjänsten kommer fullproppad med smarta funktioner som möjligheten att logga tid, kostnader för inköp och resor i en app. Den ger dessutom kunden möjlighet att godkänna kostnader och delmoment i projekt direkt i mobilen.
    
– Fieldo riktar sig till små och medelstora företag med personal ”ute på fältet”. Via en app i mobilen kan hantverkare få information om vad som ska göras, vilka tider som är överenskomna och vilket material som behövs, innan de åker ut till en kund, säger Marwan Semaan.
    
Mer information om FielDo hittar du här.
    

Dela

Det Nya Arbetslivet

Teknik

Mobila människor

Guider och tips

Godkännande av cookies

För att ge dig en bättre upplevelse på våra webbplatser använder vi cookies på din enhet och sparar ditt IP-nummer. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Om du inte godkänner eller vill ha mer information kan du läsa mer här.